Monday, February 28, 2011

Kursus Membuat kuih Talam

Tidak kira Anda tua ataupun muda. Usia tidak menjadi masalah. Pokoknya anda berminat. Semuanya boleh dibuat,InsyaLlah. Oleh kerana sebuah badan NGO yang bernama Wargakilang di bawah 'anak syarikatnya' yang bernama Wargakilang Training Centre telah membawa 'Chef' Habibah untuk memberi kursus cara membuat kuih talam secara 'commercial'.

Kursus yang berlangsung selama sehari itu diadkan di Bilik Latihan KBioCorp,Kulim Hitech Park. Sebanyak lapan jenis resipi telah diajar, Semua peserta terlibat dalam praktikum.
Menurut Encik A.Wahab yang menjadi penganjur kursus ini tujuan utama kursus ini diadakan ialah bagi meningkatkan tahap profesional peserta.

Menurut seorang peserta yang enggan disebut namanya berkata,"Saya cukup berpuashati dengan kursus ini.Saya berharap Warga Training Centre sudi memaklumkan kepada jika ada kursus baru".

Seramai 20 orang peserta lelaki dan wanita hadir. Sedikit bayaran dikenakan untuk kursus ini. Peserta yang pernah mengikuti kursus dibawah anjuran WKTC diberi potongan 10 peratus.

1 comment:

sharifah said...

ader x kursus kuih talam ni buat lagi bg tahun 2012 ni. ? kalau ader pls info....